kontakt@timeforhealth.pl

783025103

Góra

Dieta cud – czy naprawdę istnieje? Max Mazurek odpowiada.

Time for health / Aktywność fizyczna  / Dieta cud – czy naprawdę istnieje? Max Mazurek odpowiada.

Dieta cud – czy naprawdę istnieje? Max Mazurek odpowiada.

W dzisiejszych czasach wygląd ma ogromne znaczenie. Na banerach, okładkach magazynów, portalach plotkarskich widnieją piękni, wysportowani i stale uśmiechnięci ludzie. Normą jest, że użytkownicy Instagrama i Facebooka ścigają się w dodawaniu zdjęć, uwieczniających ich zdrowe i aktywne życie. Wszystkie te działania prowadzą do ciągłej gonitwy za wyimaginowanym światem i wymarzoną sylwetką, lecz aby osiągnąć ciało jak z okładki potrzeba jednak sporo czasu. Wiele osób nie zamierza czekać na efekty i szuka szybszego rozwiązania. W dobie Internetu najprostszym sposobem jest znalezienie magicznego sposobu w sieci, gdzie natrafić możemy na miliony polecanych modeli żywieniowych oraz profesjonalnych opinii dietetyków, a najczęściej wyszukiwanym hasłem jest „dieta cud”. W tym wszystkim gubimy zdrowy rozsądek. Ludzie zapominają o czynnikach, które prowadzą nie tylko do ładnej sylwetki, ale przede wszystkim do zdrowia i dobrego samopoczucia.

Podstawowymi czynnikami są:

  1. Sen
  2. Aktywność fizyczna
  3. Odporność na stres
  4. Czerpanie przyjemności z życia

Sen

Sen jest jednym z najważniejszych czynników mających bezpośredni wpływ na zdrowie i samopoczucie. Należy dokładać wszelkich starań, by wygospodarować sobie odpowiednią liczbę godzin w ciągu doby. Optymalny czas to 8 godzin nieprzerwanego snu. Organizm najlepiej regeneruje się od godziny 21:00 do 01:00 w nocy, dlatego też najlepszą porą na zasypianie jest 21:00-22:00. Wiele osób skarży się na problemy ze snem, które często wywoływane są zbyt mocną emisją niebieskiego światła, wytwarzaną m.in. przez telefony komórkowe czy też komputery. Taki rodzaj światła najsilniej hamuje uwalnianie melatoniny, a dla mózgu jest sygnałem początku nowego dnia. W tego typu sytuacjach zaleca się odstawienie urządzeń na minimum godzinę przed snem i wprowadzenie medytacji.

Aktywność fizyczna

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, należy przede wszystkim działać mądrze. Miarkowanie czasu spędzonego na siłowni jest bardzo ważne, zarówno jak odpowiednie dobieranie ćwiczeń czy też obciążenia. Dźwiganie ciężarów jest dużym obciążeniem nie tylko fizycznym, ale również psychicznym dla organizmu. Przy nieodpowiednim zastosowaniu powoduje stres, który jest kolejnym nieodłącznym czynnikiem, wydłużającym drogę do wymarzonej sylwetki. Należy zatem regulować wysiłek i wspomagać się radami wyszkolonych do tego trenerów.

Odporność na stres

W XXI wieku to właśnie stres, jako negatywny czynnik zdrowotny, napędza w ciągłej gonitwie za sukcesem. Jest to bardzo zdradliwe, gdyż prowadzi do sytuacji, w której w momencie osiągania celu w życiu zawodowym, zdrowie podupada. Czy każdy sukces wiąże się z problemami zdrowotnymi? Niekoniecznie. Dlatego też bardzo ważne jest wprowadzenie od początku kilku zasad, których należy przestrzegać. Najlepiej zacząć od codziennych dwudziestominutowych ćwiczeń relaksacyjnych, obejmujących czytanie książek, medytację czy też spacer.

Czerpanie przyjemności z życia

Łącząc wszystkie wyżej wymienione elementy możemy uniknąć potrzeby wprowadzania surowych nawyków, zmuszających do bezmyślnego jedzenia marchewki z sałatą przez tydzień. Nie tędy droga! Utrzymując w normie te cztery czynniki przyczyniamy się do tego, by osiąganie wymarzonej sylwetki było dużo prostsze, niż myślimy.

 

Jeśli dotrwałeś/dotrwałaś do tego momentu artykułu, pewnie zastanawia Cię jedno: Co to ma wspólnego z dietą i zrzuceniem wagi? Gdzie lista produktów i kalorii? Tu jest zaskoczenie – nie ma. Większość ludzi szuka po prostu drogi na skróty, zapominając o podstawach. Drastyczne cięcie kalorii i magiczne „diety cud” to ślepy zaułek i często prowadzi do efektu jojo. Najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest przyjęcie metody 80/20. Należy rozpocząć od wysokiego pułapu kalorycznego i schodzić umiejętnie do mniejszego. „Nielegalne” produkty również trzeba wliczać w codzienny bilans.

Podsumowując, nie istnieje coś takiego, jak „dieta cud”. Prawidłowa dieta to taka, która pozytywnie wpływa na Twój organizm. Taka, którą przede wszystkim potrafisz stale utrzymywać i czerpiesz z niej radość.

Najważniejsze jest:

  •  utrzymanie balansu w posiłkach,
  •  korzystanie ze zdrowych produktów,
  •  wysypianie się,
  •  poruszanie się,
  •  umiejętne radzenie sobie ze stresem oraz unikanie go

 

Autor: Max Mazurek

Fb: https://www.facebook.com/Max-Mazurek-815779471805653/

Instagram: @maxxmazurek

Komentarze:

Skomentuj