kontakt@timeforhealth.pl

783025103

Góra

Jaka aktywność na odchudzanie?

Time for health / Aktywność fizyczna  / Jaka aktywność na odchudzanie?

Jaka aktywność na odchudzanie?

Przybyło wam kilka zbędnych kilogramów i nie wiesz, w jaki sposób możecie się ich pozbyć? Ograniczyliście spożycie niezdrowych tłuszczów, cukru oraz słonych przekąsek, jednak waga ani drgnie? Oczywiście odpowiednia dieta jest niezwykle ważna, jednak powinniście również zadbać o aktywność fizyczną, dzięki której będziecie mogli spalić jak najwięcej kalorii. Co może pomóc w skutecznym odchudzaniu?

Ćwiczenia na siłowni

Ćwiczenia na siłowni

Na siłowni

Regularny wysiłek fizyczny na siłowni pomoże nie tylko zgubić kilka kilogramów, lecz także wymodeluje sylwetkę. Aby zobaczyć pierwsze efekty treningu, musicie uzbroić się w cierpliwość, ponieważ nie są one widoczne od razu. Niektórym udaje się w ciągu miesiąca schudnąć nawet kilka kilogramów, podczas gdy inni zauważają niewielkie zmniejszenie obwodu brzucha lub pośladków. Jest to bowiem uzależnione od kilku bardzo ważnych czynników, wśród których można wymienić uwarunkowania genetyczne, prowadzony tryb życia, a także przebyte choroby. Każda siłownia jest nie tylko wyposażona w bardzo nowoczesny i specjalistyczny sprzęt, ale dodatkowo oferuje pomoc doświadczonych instruktorów i trenerów personalnych, którzy pomagają w doborze odpowiednich ćwiczeń. Zanim jednak przejdziecie do właściwego treningu, pamiętajcie o wykonaniu rozgrzewki, dzięki której unikniecie ewentualnej kontuzji. W trakcie treningu możecie wykonywać ćwiczenia aerobowe, które pomogą spalić tkankę tłuszczową, jednak równie dobre efekty można osiągnąć, decydując się na zajęcia fitness.

Przeczytaj również: Ruszaj się z głową

Ćwiczenia poza domem

Ćwiczenia poza domem

Na świeżym powietrzu

Ćwiczenia na świeżym powietrzu możecie wykonywać praktycznie przez cały rok, zarówno na przydomowym ogródku, jak i w parku. Najpopularniejszym sportem jest oczywiście bieganie, ponieważ można je trenować praktycznie wszędzie. Pamiętajcie jednak o tym, aby z początku nie pokonywać zbyt dużego dystansu. Bieganie w stałym tempie pomoże osiągnąć dobry efekt tylko na początku treningu, dlatego też, aby go utrzymać, powinniście wraz z upływem czasu zdecydować się na biegowy trening interwałowy. Jeśli jednak bieganie jest dla was zbyt nudne, możecie np. zdecydować się na jazdę na rolkach czy rowerze. Dzięki półgodzinnej przejażdżce na dwóch kółkach możesz spalić nawet 300 kcal, wzmacniając przy okazji różne partie mięśni oraz poprawiając swoją ogólną kondycję.

Ćwiczenia w domu

Ćwiczenia w domu

W domu

Wykonywane w domowym zaciszu są równie skuteczne, jak te na siłowni, lecz pamiętajcie o dyscyplinie oraz regularnym treningu. Jeśli dopiero co rozpoczynacie swoją przygodę z aktywnością fizyczną, to na początku zdecydujcie się na lekkie treningi kardio najlepiej 3 razy w tygodniu po około 30 minut. Po upływie dwóch tygodni do wspomnianych treningów kardio możecie dołączyć ćwiczenia z trenerem, z którymi możecie zapoznać się, odwiedzając różne strony internetowe. Takie treningi dostępne są całkowicie za darmo, jednak najważniejsze jest to, że dzięki nim ćwiczenia z profesjonalistą możecie wykonywać bez konieczności wychodzenia z domu.

Dowiedz się więcej: Nawodnienie organizmu podczas upałów

Pływanie

Pływanie

Na basenie

Świetnym pomysłem na zrzucenie nadmiaru kilogramów może być również pływanie, które polecane jest w szczególności osobom z dużą nadwagą. W wodzie nie działa grawitacja, więc w trakcie wykonywania ćwiczeń nie dochodzi do dodatkowego obciążenia i tak już przeciążonych stawów. Półgodzinny trening na basenie może przyczynić się nie tylko do spalenia nawet 600 kcal. Dodatkowo pomoże wyszczuplić brzuch, wymodeluje biodra i talię, a także ujędrni biust.

Taniec

Taniec

Taniec też odchudza

Łączy przyjemne z pożytecznym. Dzięki niemu możecie spalić tyle kalorii, ile podczas ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Zarówno ten standardowy, jak i latynoamerykański pomaga ponadto uwolnić w organizmie endorfiny, czyli substancje, które wpływają pozytywnie na dobre samopoczucie. Jakich jednak widocznych efektów możecie się spodziewać, decydując się na taniec? Oprócz spadku wagi możecie również liczyć na wzmocnienie mięśni, zwiększenie siły, a także na ukształtowanie sylwetki.

Źródło: Zdrowie bez leków

Komentarze:

Skomentuj